15 oktober 6.30 uur

15 oktober 2013 - Midrand, Zuid-Afrika

Dit is een blog van onze laatste paar dagen. Door de vaak niet zo geweldige WIFI vaak moeilijk maar al met al toch redelijk gelukt.

Zaterdag 12 oktober:
Een dag in Oudshoorn.
'S Morgens was er veel wind. Om 11 uur vertrokken we naar Cango Cave. Daar waren ontzettend mooi grotten. Een rondleiding gekregen daar. De weg daar naartoe was heel mooi. Vervolgens een paar uurtjes naar een struisvogel kweker geweest. Daar vlogen ook mooi vogels rond. Wat veren voor de kleinkinderen meegenomen. Daarna nog naar een reservaat gegaan waar bedreigde diersoorten uit ZA waren ondergebracht. Uiteraard weer veel foto's gemaakt. Er zaten kleine aapjes,witte tijgers, krokodillen enz. Onderweg zagen we trouwens volop struisvogels. Een lijst gemaakt met mailadressen e.d. van onze medereizigers voor het eventueel uitwisselen van foto's thuis.
Ook een collecte georganiseerd voor de fooi voor Winston en Tersia (chauffeur de hele reis en de reisleidster).

Zondag 13 oktober
Om 7.45 uur op weg richting Kaapstad.
Met de nodige stops via route 62 door het prachtige ZA . Onderweg bavianen in het wild gezien. We reden door een stadje waar aan de huizen aan de buitenkant bij alle huizen een trap naar de bovenverdieping was aangebracht voor het opslaan van doodskisten voor t.z.t. voor men doodgaat worden in die kisten gedroogde vruchten bewaard. dit deel van ZA is heel vruchtbaar en er is veel wijnbouw,vruchten enz.Het was goed weer en we gingen in Kaapstad eerst naar het Taalmonument en de Tafelberg. Paarl is een berg die glimt als een parel als het regent. De Tafelberg was met de lift te bereiken en boven was een mooi uitzicht . De Tafelberg is heel vaak dicht door de hoogte met mistig weer.
Na afloop naar ons alweer moderne hotel THE Fountains in Kaapstad.

Maandag 14 oktober 2013
Al weer mooi weer. 26 graden en volop zon!
In korte broek om 8.15 uur vertrokken naar Robbeneiland met een boot. Dit is het eiland waar Mandela jaren heeft vastgezeten. Een rondleiding op het eiland in onverstaanbaar Engels gehad. Vervolgens een rondleiding  door Kaapstad gehad met de eigen bus. Eind van de dag een diner aan zee en even ge-facetimed met Ingrid. Dineke beroofd van haar bankpas bij pinnen.

1. Jantje en Henk:
    15 oktober 2013
    Lieve Ine en Bert,
    Geniet van het laatste stukje in den verre.
    Daarna een goede terugreis en gezond weer in jullie eigen huis.
    liefs,
    Jantje en Henk